Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 8, 2010

Pelamin impianku!

coretan Atin at 1:19 AM
Reactions: 

Assalamualaikum w.b.t

khas diucapkan kepada kaum muslimin serta muslimat, rasanya tak terlambat utk aku ucapkan selamat tahun baru islam dan salam maal hijrah! semoga tahun baru ini akan lebih baik dr tahun sebelum ini dan semoga kesilapan serta kemungkaran kita akan diampunkan oleh Allah S.W.T.. 

Sempena tahun yang baru ini, elokla kita memasang niat didalam hati dan menanam azam yang seelok-eloknya untuk kita mencapai kejayaan di dunia mahupun diakhirat. aku berharap dapat  menjadi seorang insan yang cemerlang dan terbilang dari hati mahupun tindakan aku. nak cepat abiskan master ni dan seterusnya berfikir tentang kerjaya serta keluarga.

Bercakap mengenai keluarga, ramai yang aku tgk dalam facebook Kahwin Muda. ramai jugakla kawan-kawan aku yang dah kahwin dan akan melangsungkan perkahwinan diusia yang muda. bagi kita yang belom lagi melayari alam bahtera perkahwinan ni, mmg la rasa jeleskan. nak2 pada sape yang belom lagi ada calon. rasa macam cepat2 je nak isi pendaftran utk agensi cari jodoh. mana taknya, tgk org dah senyum sampai ke telinga atas pelamin, rasa tercabar la jugak. bagi yang mmg da ada calon pilihan tetapi belom stabil la katakan pulak, setiap kali sms atau bercall, hanya isu kahwin saja yang diutarakan.. asyik duk ngendeng kat calon pilihan tadi "bestkan dorang da nak kawin..kita bila lagi ek?"...bila jawapan yang diharapkan tidak diperolehi, mulala cari akal nak merajuk bagai. haishh..

Kahwin memangla indah jika dilihat dari mata kasar tetapi dari mata halusnya org yang dah melaluinya sahaja yang dapat menerangkan segalanya. Yang penting, penuhkan ilmu didada dahulu mengenai ilmu perkahwinan, baru kita berfikir utk mengorak langkah seterusnya. Kahwin bukan hanya untuk sehari, sebulan atau setahun. Kita berkahwin mengharapkan akan dapat bahagia dengan pasangan kita hingga keakhir hayat jika diizin Allah. tanpa ilmu secukupnya, hal yang remeh pon boleh menjadi isu besar. kalau isu yg besar lagi la kan? 

tetapi tak salahkan jika kita mengimpikan yang indah-indah kan?
sebenarnya nak citer pasal pelamin impianku. tetapi mukaddimahnya dah lari tajuk.kihkih...






I wish i could have this lovely bridal dais..
tapi tak ape. nak tunjuk jugak Pelamin Impianku ini..hehe..=)

Sibuk jek kan nak post bagai mcm la ko tu da nak kawen kan..ngehehe...
 

1 omelan yang prihatin on "Pelamin impianku!"

FAZLINA AZIZ on December 8, 2010 at 6:55 PM said... [Reply]

tp rasenye elok lagi nikah,tnp bersanding.

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal