Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 3, 2010

Cdey sangat tengok!

coretan Atin at 1:00 AM
Reactions: 
Salam. 

korang ada tak tengok paper berita harian tadi? sebak bila tengok dan baca pasal bapak yang berang menyimbah asid pd isteri serta 2 org anaknya yang masih budak lagi. 9 tahun dan 2 tahun lagi. sedih kan?
xtau mcm mana nasib mereka nanti. yang anak perempuan berumur 9 tahun smpai cacat dibahagian muka akibat terkena asid. paling kesian anaknya yg berumur 2 tahun. masih kecik lagi da terpaksa menanggung kesakitan macam tuh. betol-betol xberperikemanusiaan. anak-anak tak ade buat salah apa-apa pun. kenapa diseksa mereka mcm tu?
xtau macam mana masa depan anak kecil ini..

si ibu bersama 2 anaknya serta nenek. diharap kalian tabah setabah-tabahnya!

Seseorang itu gagah bukan kerana dia dapat mengalahkan seribu musuh tetapi yang dapat menahan perasaan marahnya

takkan seorang bapa yang sepatutnya ketua keluarga yang melindungi keluarga sanggup melihat penderitaan anak-anak serta isteri kerana diikutkan sngat perasaan marah tu. sume orang pernah merasa perasaan marah tersebut. bila marah macam-macam perkataan dihambur keluar. tapi setakat itu sudahla. jgn diikut-ikutkan hingga mencederakan orang lain. puas hati ke bila da jadi macam tu?lega ke bila tgk anak2 yg dulu elok rupa paras da jadi sebegitu. kasih sayang pon hilang, malah terpaksa hidup dalam penjara. nasib baik family tak buang. 


Perempuan bukan dijadikan daripada kaki untuk dipijak, bukan juga dari kepala untuk dijunjung tetapi dijadikan daripada tulung rusuk yang dekat dihati untuk disayangi dan dekat dengan tangan untuk dilindungi


sumber dipetik drpd Berita Harian online

 

6 omelan yang prihatin on "Cdey sangat tengok!"

Khumaera Ismail on December 3, 2010 at 12:26 AM said... [Reply]

huhu..memg ta ptt ar laki dia tu..

Atin on December 3, 2010 at 8:01 AM said... [Reply]

Khumaera:
Mmg sangat tak patot ok!..sian anak2 dorang..hukhuk

PiKOk on December 3, 2010 at 10:24 AM said... [Reply]

uh..keciannye tengok..

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ on December 3, 2010 at 4:05 PM said... [Reply]

kesian budak tu.



btw...

visit n do folo me yeah?

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq~

Atin on December 6, 2010 at 5:53 PM said... [Reply]

Pikok: tula pasal...cdey betol..tp ramai yg nak membantu..Alhamdulillah!

Atin on December 6, 2010 at 7:08 PM said... [Reply]

citiey:
haah...mmg cdey kan?
ok dear..

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal