Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 23, 2010

Syok ke jadi blogger?

coretan Atin at 4:01 PM

Salam u ols.


amacam ari ni?sehat tak? atin sekarang ngah tensyen tahap gaban ah. apa taknye kan, laptop yg zaman tok kadok tu da wat hal plak.. ada tak sape-sape yang ada pengalaman macam atin ni. bateri kong. da la bateri tu king kong tambah pulak adaptor pulak king kong jugak. hampeh tol laptop ni. selalu tak nak bekerjasam ngan tuan dia. xpela ko laptop, nanti aku belila adaptor untuk ko yang baru ok?


so, ape kaitan sebenarnye ngan tajuk entry ni atin pon xtahu..hahaha

sebenarnya tadi blogwalking la kejap kan, wat senaman mata ni yang asyik mengantuk jer kalau duk mengadap jurnal dan sebagainya. tiba-tiba tertangkap pada 1 blog yang sangat menarik penulisannya. sempoi jer. best plak tuh. siap bagi tips menghalau pembaca yang datang kat blog dia lagi. hahaha.. tapi sebenarnye tu simbolik je..


atin nak tanya jugak rakan-rakan blogger ni yang aktif ke tak aktif ke kan. eh, ni best ke jadi blogger ni? rasa apa ek. manis ke masam ke pahit? ha, so jawabla dalam hati masing-masing ok? ada jugak sorang kawan atin bertanyakan soalan yang serupa macam atin tanya tadi tuh. so, nak tahu apa jawapan atin? eh, of course la best. lol. sebabnya kita dapat kongsikan maklumat serta pendapat dan juga pengalaman kita. (ayat skema neh).. disamping dapat menjana duit sampingan kan. tapi tujuan asal atin start berblogger bukanlah pasal duit, pasal nuffnang dan sebagainya. masa tu tak tahu menahu pun. tapi masa tu teringin mencatat, menulis idea serta pengalaman. pastu bila ramai kengkawan yang join, jadi bertambah best plak. pastu dengan dapat kenal rakan-rakan maya yang suka bagi pendapat dan komen kat entry2 atin. berganda plak kebestan tuh.


tapi menjadi blogger ni memang perlu berhati-hati. yela mane tahu kan, ada pihak yang sangat tidak bertanggungjawab yang mengeksploitasi ruangan serta maklumat dari blog kita. bahaya. bahaya. ditambah kalau ada blogger yang suka menayangkan gambar-gambar yang over cun tu kan. bahaya. bahaya. lagi satu yang sangat penting bila kita mengcedok entry org lain or mengkidnap imej dari blog org lain, perlu sangat mention taw blog mane and siapa. kalau silap haribulan, tak tercredit kat tuan empunya blog, da jadi isu hangit plak kan. so, berhati-hati ye sume rakan-rakan.


fikir-fikirkan dan selamat menulis wahai rakan-rakan blogger sekalian dan ingin atin ucapkan selamat maju jaya. wallaweh macam nak masuk dewan exam pulak ropenye~~!!
credit to MAYA





2 omelan yang prihatin on "Syok ke jadi blogger?"

sugar2 kapas strawberry on September 25, 2010 at 7:28 PM said... [Reply]

best..hihi.sbb kiat dapat tahu mcm2..dapat blaja macam2..dapat sharing macam2.dapat luah macam2.dapat feedback dan nasihat yg macam2

Atin on September 26, 2010 at 10:25 PM said... [Reply]

cik sugar2, definitely true ok...
dapt feedback yg macam2 macam cik sugar2 bg kat feedback kat atin..tQ so much..

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal