Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, September 5, 2010

Kuatkan iman, teguhkan pendirian!!

coretan Atin at 2:33 PM
Reactions: 

salam u ols~!!

Yaay!! ari ni pecah rekod..atin xkuar jenjalan ari ahad..ha, susah taw atin nak rehat ari ahad..slalu ari ahad ari jenjalan sedunia..hekhek..tp smalam da kuar pegi Mid Valley ngan cik rumate..hikhik
erm, kitorang duk bertafakur kt MPH tu lbih kurang tambah tolak bahagi skali dlm 3~4 jam taw~!!pecah rekod lg tuh...duk bace buku kat ctu..yela, nak beli sume duet xckup..so,sekadar bc jer isi kandungan and buku2 yang menarik..

kitorang duk d bahagian keagamaan..bnyk buku yg menarik..and ade 1 buku tu pasal tanda-tanda kecil dan besar kiamat..dlm buku tu ade menceritakan pasal kejadian2 yg berlaku skrg yg mane kesemua tanda-tanda kecil kiamat sudah berlaku..betol~~!! tolong percaya...kitorang sgt terkejot sbb tanda-tanda tu sgt obvious..TAKOT sangat!!hukhuk..

pastu tanda-tanda da nak akhir zaman..iaitu turunnya dajjal..keluarnya yakjuj dan makjuj...kalo bace bku tu mmg sgt insaf..yela, kite ni hamba Allah yg slalu sgt buat kesilapan..dan dalam 1 buku yg atin bace ade mengatakan..Allah mmg menjadikan hamba-hambanya sering melakukan kesilapan..Sbb itulah Allah senang mengampunkan barang siapa yang bertaubat atas apa kesilapan yang dilakukan...

dlam buku tanda-tanda kiamat tu ade jgk dinyatakan..golongan yang ramai termasuk dlm ikotan Dajjal adalah golongan wanita..jadi kaum Hawa marilah kita betolkan diri kita sume yep!!nak tau x sebab ape? sbb golongan wanita kebanyakannya mementingkan kebendaan..dan kelemahan inilah yg menyebabkan golongan wanita mudah terpengaruh dan tidak dapat menghalang diri drpd fitnah Dajjal..Apabila Dajjal keluar nt, dye akan memberi kita 2 pilihan iaitu air atau api..barang siapa yg memilih api, itu adalah air yang sejuk..manakala siapa yg memilih air, itulah api yang membara..huish..takot kan?

mcm2 diceritakan dalam buku tu..mmg sgt memberikan kita kesedaran...belom terlambat utk kita bertaubat dan beristighfar..atin pon begitu jgk..tolong atin jgk yep sbb atin ni seorang hamba Allah yang penuh dengan dosa~~kesian ayah atin sbb terpaksa menanggung dosa yg atin telah lakukan..ketahuilah, dosa anak perempuan ditanggung oleh ayah selama die belom berkahwin..hukhuk...bukan slah ayah tp salah atin yg tidak betol2 menimba ilmu dan mempraktikkan cara hidup yang melambangkan muslimah sejati~~!!dan atin sgt bersyukur kerana Allah hadiahkan atin seorang kawan dan rumate yg betol2 menjaga dirinye sebagai seorang wanita islam..atin teringin menjadi seperti dye..

sekian utk renungan bersama!!

credit to saifulislam


2 omelan yang prihatin on "Kuatkan iman, teguhkan pendirian!!"

eija jiejaja on September 5, 2010 at 11:49 PM said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
Atin on September 6, 2010 at 5:55 AM said... [Reply]

yep!! eija jiejaja!!

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal