Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 26, 2010

Kawan

coretan Atin at 6:12 AM
Reactions: 

salam u ols~
pgi2 ni mata mmg obvies ar ngantok ok!!
tp yg penting mesti hupdate dlu blog coretan kisah hidup atin ni..
tupon pinjam broadband cik wani roomate atin ni..pagi2 ni atin nak tujukan citer rekaan atin ni pada sume mnusia yang bergelar kawan or yang mempunyai kawan..
Kawan..kite sume ade kawan kan?sape yg idop kat dunia ni xde kawan?maka sunyila hidup dye..pepatah ade mengatakan "berkawan biar beribu, berkasih hanya satu"..sape yg xsetuju, sila angkat kening yep!!(xsetuju sila bace senyap2 sudey)
bagi atin, atin ade kawan start dari tadika lagi..dan atin ade ramai kawan..ade yg still contact, ade yg da lost contact, ade yg xnak contact pon..so, ade aku kesah..hahaha..
tp korang perasan tak, dlm berkawan ni still jgk ade yg kawan xleh pakai kan?xleh harap..
kite wat baek kat dye, tp dye wat xbaek kat kte..so, ape gune berkawan mcm tu kan?setuju tak?
ade yg tikam kawan dr blekang..aduh, peritnye..bayangkan(sila beri kerjasama..bayangkan ok bukan berangan), kawan yg kte percaya boleh rampas bf kte..boleh buruk2 kan kte kat belakang dan paling terok boleh memfitnahkan kte..dahsyat betol kalo kte ditakdirkan berkawan dengan kawan hantu mcm ni kan?

mcm2 jenis kawan yang kte ade..yg lembut, yg ganas, yg laser gitu pon ade, yg peramah, yg pemarah, yg moody, yg ske ati dye pon ade...tp sume tu memberi kte pengalaman dlm berkawan..ade suke ade duka..biaselah hidup dengan orng laen kan?xboleh nak puas kan ati kiter jer..kalo mcm tu, baek xyah berkawan..iye tak?tp dalam ramai2 kawan kiter tu, cube kiter pkir2, renung2, mane antara ramai2 tu, yang boleh kte gelarkan SAhaBat?!! ade tak dalam beribu-ribu kawan kte tu, yang ade ngn kte susah dan senang..kalo seorang pon xde, makanye mmg kte terslah pilih kawan..atin ade ramai sahabat..sahabat ni bile dye tiada dgn kte, kte akan sering teringatkan jasa baek dye..yg x berpkir 2x utk tolong kiter..mampu ke kte mcm tu?menolong kawan yg perlukan pertolongan kiter sedangkan kite pon terkial-kial perlukan pertolongan org laen..atin akui atin mmg bukan seorang kawan yg boleh digelarkan sahabat..sbb atin kdg2 xpandai nak jaga atin org..yg mana boleh menyebabkan seseorang tu terluka..tp atin smemangnye akan cuba menolong kawan yg memerlukan pertolongan atin selagi atin mampu..tp xbolehla nak harapkan atin 100% utk tolong, utk berkorban..sbb atin pon juga memerlukan pertolongan daripada seorang kawan..

kenapa atin tetibe tercerita pasal kawan pagi2 ni? sbb tiap-tiap ari atin akan buka mukabuku aka facebook..so, kite boleh mengetahui pasal kawan-kawan kte dr fb ni..sejak kebelakangan ni, atin da jumpe ramai kawan termasuklah kawan dari skolah rendah..so, mulala teringat masa zaman lampau dahulu kala..dan ade juga kawan mase skolah dlu rapat tp langsung xbertegur sapa kat fb..msg mmg xberbalas la..so, ade ak kesah..yela, maybe atin ade mengecilkan hati beliau sehinggakan xkesah pon kewujudan atin lagi..cdey betol..tp yg lawaknye kawan skolah rendah sume da bertukar rupa wajah dan bentuk..dlu mse kecik sume nomel2 jer..skrg sume da besar2..da laen da..tp still iras zaman kecik2 boleh nampak kan?

so, buat kawan-kawan atin..terima kasih yang tidak terhingga kerana sudi menerima kehadiran atin dlam hidup korang..even i am a bad friend..hpefully we can be friends forever..bila da umor meningkat ni, mula la teringat zaman skolah2,zaman belajar...rase nak balik semula ke alam itu..sekarang sume da ade kehidupan masing2..ade yang da ade family sndiri..begitu cepatkan masa berlalu..so, i will end it here.."hepi friends day"!!
Lots Of Lurve
pesanan penaja: Credit too Mr.Google..

2 omelan yang prihatin on "Kawan"

:: m!3yr4h_nAnEA :: on August 26, 2010 at 11:50 PM said... [Reply]

btl 2..
bile usia dh meningkat nie,ase nk undur jep blik kngn2 dlu kan..

Atin on September 5, 2010 at 10:07 PM said... [Reply]

haah thats right la dear~~
mase nak undur jer ms zman kecik2 dlu..hukhuk

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal