Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, January 24, 2010

Antara Ibu dan Pasangan

coretan Atin at 1:40 PM
Reactions: 
Salam..

Tiba-tiba air mata atin berderai apabila terbaca 1 email kiriman seorang kenalan......erm, marilah kita renungkan same2..dan kita muhasabah diri agar tidak mnyesal dikemudian hari...

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....Mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku mengadu pada....Mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat.....Emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
Bila sambut hari jadinya.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"
Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. Mak ingat kat aku
Bila-bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon Mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya. .......

Tapi kalau Mak sudah tiada....... ......
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya...... .. .
berapa ramai yang sanggup..... .. membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

"Jika kita menyayangi ibu, tunjukkanla yang kita menyayanginya..jadikanla dia sebagai org yg paling bahagia mendapat anak seperti kita..jgn terlambat utk menyatakan yang kita menyayanginya..pasangan boleh bertukar ganti..tp ibu,hanya SATU tiada pengganti"

Sekian..Wasalam..(^.^)


post signature





4 omelan yang prihatin on "Antara Ibu dan Pasangan"

✖ẅдẅд ѕчĦдϊΖд✖ on January 24, 2010 at 5:00 PM said... [Reply]

atin~~
entri nie wat aku sedey la~~
but entri yg bgs utk menyedarkan anak2 yg leka xingt mak ayah..
hukhuk..
nk balik kg...T-T

Atin on January 24, 2010 at 5:58 PM said... [Reply]

wawa:
mmg sgt sdey kan..nak2 mood ngah homesick skrg..terbace jer tros ingat mak..hukhuk
tp mmg nak kongsi kat sume,same2 kiter sedar..realiti mmg mcm tu kan??

eija on January 24, 2010 at 9:46 PM said... [Reply]

atinnnnn....shedeyyyyy

Atin on January 24, 2010 at 10:46 PM said... [Reply]

tau eija...sedey kan..ingatla mak mane2 pon kiter pegi..

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal