Followers

♥Tetamu diundang♥

My Lovely Blog~!!

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 29, 2010

Tips Mengkuruskan Wang!!

coretan Atin at 8:24 PM

(Perhh..Kalau dapat duit macam ni..bestnye!!)

Salam u ols.

Burrpp!! sory2 kenyang sangat la..kihkih..ari ni atin ngan cik rumate termasak nasik banyak plak. bertungkus lumus la 2 org anak dara yang sopan santun td mengabeskn nasik 1 periuk kecik tuh..tu yang terlampau kenyang tuh..dan disebabkan itulah, waktu mandi utk ari ini telah ditambah masa kecederaan iaitu 1 jam dari sekarang..yele, xmaula pewot buncit kang..

malam ini atin nak share cket la tips-tips untuk menguruskan wang ringgit. bukan mengkuruskan ok.

Tips 1: Bila gaji/elaun masuk je dalam akaun tuh, jangan pedulikan die masuk. biarkan aje sehingga rase memerlukan duet tu. tambahtolakdarabbahagi duit yang ada dengan yang diperlukan untuk keluarkan, then baru bergerak ke bank yang dikehendaki utk keluarkan wang yang diperlukan. Diulangi, yang diperlukan sahaja ok.

Tips 2: Penting untuk tolak siap2 hutang yang perlu dibayar berserta duit untuk disimpan di dalam ASB (Amanah Saham Bumiputera). bukan Amanah Saling Bershopping ok. Terus pegi simpan kat ASB tau. Pengumuman!! Barang siapa yang masih belum buka akaun ASB ni, bersegaralah kamu untuk masa hadapan.

Tips 3: Elakkan diri merayau-rayau atau lebih dikenali window shopping di mana-mana kompleks. kedai runcit xpe. sbb nye duit dalam purse tu nanti akan lesap dalam sekelip mata. itu pengalaman diri empunya blog ni.

Tips 4: Buat bajet untuk keperluan harian, anggaran untuk makan, minyak dan sebagainya untuk setiap hari. Contohnya, setiap hari anggran hanya RM5 sahaja untuk makan, RM4 untuk minyak. contohla contoh..Jangan over bajet. nti xpasal-pasal duit dalam ASB kena ambik balik kan..

So, itu saja la tips yang atin akan amalkan untuk hari yang mendatang. Sangat penting ok tips ini untuk golongan yang suka membeli dan membelah macam atin ni. Sesal dahulu pendapatan, Sesal kemudian tidak berguna. Fikir-fikirkan ok..

Lots Of Lurve

2 omelan yang prihatin on "Tips Mengkuruskan Wang!!"

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail on September 29, 2010 at 8:58 PM said... [Reply]

hehe~tp biase la pompuan suke shoping..huhu~sush jgk nk kuruskn budget..

Atin on September 29, 2010 at 10:29 PM said... [Reply]

Khumaera,
tula mmg pompuan kaki shopping..xdpt ditahan-tahan keinginan tu..tp utk masa depan, kena berjimat-cermatla kan..

Related Posts with Thumbnails
 

ღcoretan kisah hidupkuღ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal